Att bygga en framgångsrik ecommerce verksamhet är hård. Alla gör misstag, och det är de misstag som lär oss de bästa lektionerna. Men betyder det att vi måste göra misstag att lära sig saker? Det finns ett berömt citat som lyder ”Bara en dåre lär sig av sina egna misstag. Den vise lär sig av andras misstag.”
1) Om oss sidan
Om du inte tror på kraften i omkring oss sida, bara gå och gräva i ditt Analytics-konto. Som en e-affärer, måste du förstå att folk köper från människor och de vill veta vem som ligger bakom det innan de gör ett köp. Bilder från högsta ledningen och biografier fungerar särskilt bra.
2) Inte reklam
Om du är en start och ingen vet om dig, är det viktigt att nå ut till människor och få din produkt framför dem. Den ”Om du bygger det, kommer de att komma” mentalitet inte fungerar och att få kvalitet trafik genom SEO tar tid. Om du väntar för människor att komma, vil de inte.
3) En för stor beroende av PPC
Det finns människor som undviker annonser, på samma sätt finns det människor som är alltför mycket beroende av annonser. Det är inte säkert att ha alla ägg i en korg.
4) Sociala medier
Du måste be kunderna att lämna omdömen. Skriv en bra e-kopia för att fånga användarens uppmärksamhet och fråga dem vad de tycker om sina inköp. När du har fått systemet fungerar, testa olika e-kopior baserade på öppna priser och mål färdigställandegrad. När du får tillräckligt många recensioner, kan du markera dem på varje sida på din butik för att skapa förtroende.
5) Betalningsmetoder
Butiker som erbjuder ”Postförskott” samt kreditkortsbetalningar är 44% större chans att lyckas inom det första året. Du kan inte förvänta omedelbar förtroende, så det är viktigt att tänka igenom betalningsalternativ. Ju mer du kan erbjuda, desto bättre.
6) Tålamod
Detta är det värsta misstaget att begå. Ett ecommerce verksamhet tar tid att växa. Alltför ofta nya företagare förväntar sig pengar för att börja rulla i så fort de öppnar sin ecommerce butik. Men det är inte fallet.
Det var några av de gemensamma men relativt inte diskuterats misstag. Vi har sett så många ecommerce företag gör dessa misstag flera gånger och sedan de måste betala för dem.