Betydelsen av sociala medier för eCommerce

Genom en ny informationsgrafik från MobStac har fyra av 10 användare sociala medier köpt en vara i butiken eller online efter att dela den på Twitter, Facebook eller Pinterest. Även denna statistik inte kommer att ge många chocker förespråkare av sociala medier i butiksytor, tjänar det som en praktisk påminnelse om vikten av sociala medier i e-commerce.

Inte minst på grund av amerikanska konsumenter förväntas att spendera $ 352bn (som är runt 3,150,000,000,000,00 svenska kronor) på nätet i 2017. Nu är det dags att få dina sociala medier inrättades och i ordning.

En studie i 2013 indikerade att så många som 75% av leder till eCommerce försäljning kommer från sociala medier. Det är svårt att ta det bokstavligt, men en djupare tankearbete på det börjar vettigt. Du är mycket mer benägna att köpa från en webbplats som du tidigare har sett på sociala medier.

Omdömen

Upp till 40% av online köpare kontrollera Facebook, Twitter eller fritt innan du slutför ett inköp från en webbplats som de inte känner till. Det är en enorm mängd. Med så många rädd för online-bedrägerier, är det allt viktigare att övertyga tidigare nöjda kunder att skriva en recension på sociala medier, eller bara en enkel bedömning av fem på din Facebook-sida.

Det handlar inte bara om recensioner men regelbundet publicera på sociala medier (alla dina plattformar) skapar inte bara en möjlighet att generera nya kontakter, men erbjuder också komfort till de ”undersöker” din trovärdighet.

Slutsats

Du kan helt enkelt inte kan räkna med att lyckas på nätet utan sociala medier. Det är gratis, det är bra och i slutet av dagen, är det obligatoriskt.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *